PERSPEKTYWY E-COMMERCE by Paczkomaty InPost RAPORT 2013

Nadchodzący rok z pewnością będzie wny dla e-commerce na świecie, a dla polskiego e-handlu prawdopodobnie nawet przełomowy. W tak wnym dla branży momencie, przedstawiamy raport Perspektywy e-commerce 2013 przygotowany przez Paczkomaty InPost. Dokument diagnozuje najsilniejsze trendy zagraniczne oraz kluczowe wydarzenia branży 2012 roku w Polsce i jest elementem stałego wsparcia biznesowego oferowanego partnerom przez Paczkomaty InPost.

 

 

Paczkomaty InPost, dzięki współpracy z najważniejszymi podmiotami z wszystkich obszarów branży e-commerce, posiadają silną ekspertyzę w obszarze e-handlu. Funkcjonu- jąc w 14 krajach, mają możliwość obserwowania trendów zarówno z polskiej perspektywy, jak i zagranicznej. W opar- ciu o posiadaną wiedzę, firma systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania i usługi, stając się nie tylko dostawcą logistycznym, ale także ważnym partnerem biznesowym. Raport Perspektywy e-commerce 2013 prezentuje trendy zdiagnozowane przez Paczkomaty InPost oraz kilkunastu eksperw.

 

E-commerce na świecie

 

Branża e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie, intensywnie się rozwija. Obserwujemy błyskawiczny rozwój kanałów mobilnych oraz ekspansję serwisów społeczno- ściowych. W czasie recesji, gdy handel tradycyjny przeżywa zastój,   liczba   zakupów   dokonywanych   on-line   szybko rośnie. E-handel oferuje nie tylko niższe ceny, ale też ogromny wybór, nieosiągalny dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych.

 

Inwestycja w jakość i wygodę klienta

 

Rok 2013 będzie zdecydowanie rokiem inwestycji w tech- nologie i logistykę. W wyścigu o względy klienta, o zwycię- stwie mogą zdecydować rozwiązania, których on sam praktycznie nie zauważa. Rosnące oczekiwania konsumen- w skutkują inwestycją w rozwój obsługi klienta i większe znaczenie rzetelnych partnerów logistycznych. Następuje stała ekspansja rozwiązań technologicznych. Najwięksi gracze, jak eBay czy Amazon.com już intensywnie inwe- stują w zaplecze technologiczne. Nasila się trend rozwoju urządzeń mobilnych. Zdobywają one coraz większe zaufa- nie użytkowników i generują dynamiczny wzrost bezpo- średniej sprzedaży on-line. Sklepy podnoszą jakość działa- nia poprzez rozbudowanie rozwiązań analitycznych: inwe- stycje w call-center, CRM, analizy behawioralne. Branża przekonała się, że social media nie jest dobrym kanałem sprzedaży, ale może przynosić inne korzyści, np. promocyj- ne. Coraz głębiej przenikają się obszary biznesowe firm.

 

Kluczowe wydarzenia w branży e-commerce w Polsce 2012

 

Dynamika wzrostu jest na wysokim poziomie. Polski rynek

e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Pod względem często- tliwoścí zakupów on-line na jednego klienta, jesteśmy już na 3 miejscu po Brytyjczykach i Niemcach, co pokazu- je, że polski rynek będzie się rozwijał w podobnym kierunku i tym większe znaczenie mają trendy występujące na rynku brytyjskim prezentowane w raporcie. Silna reakcja na takie wydarzenia, jak plany wejścia Amazon.com i podpisania ACTA pokazały, że Internet jest dla Polaków równoległą rzeczywistością, w której robią zakupy, spotykają się ze znajomymi i bronią swojej wolności.

 

Ten rok będzie należał do Paczkomatów

InPost

 

Wiodący trend podnoszenia jakości obsługi klienta sprawia, że partnerzy, którzy są w stanie zagwarantować najkrótsze czasy dostaw, w najlepszej cenie, również w dni wolne od pracy, stają się coraz ważniejszym czynnikiem. Potwierdza to Google, inwestując w system amerykańskich paczkoma- w. Rozwiązania oferowane przez Paczkomaty InPost pozwalają podnosić jakość obsługi sklepów i zaoferować im wygodę. To konsumenci sami decydują skąd i kiedy odbiorą przesyłkę, nie muszą się do nikogo dostosowy- wać. Dzięki wymaganiom e-klienw dostawcy stali się bardziej elastyczni i dostępni w dłuższych przedziałach czasowych. Nadal jednak tylko Paczkomaty InPost oferują możliwość odbioru przesyłki o każdej porze dnia i nocy. W odpowiedzi na zapotrzebowanie sklepów, Paczkomaty InPost rozwijają także nową usługę szybkiej obsługi zwro- w. Powstał serwis www.szybkiezwroty.pl, gdzie już kilka- naście podmiow oferuje możliwość prostego zwrotu dla swoich klienw. W odpowiedzi na intensywny rozwój branży e-commerce i coraz większe zainteresowanie usługami logistycznymi z jej strony, następuje intensywny rozwój sieci Paczkomaw InPost w Europie oraz Ameryce Południowej. Znaczna część nowych maszyny będzię łączyć usługi niezbędne na co dzień - samoobsługowe, punkty pocztowe oraz bankomaty z funkcją wpłaty i wypłaty.

 

 

 

Czy ten rok będzie przełomowy dla e-commerce w Polsce i na świecie? Zapraszamy do lektury raportu i zapoznania się z trendami, które będą dominować w branży w 2013 roku.